نخستین جام بازی های الکترونیکی

  1. خانه
  2. /
  3. دسته‌بندی نشده
  4. /
  5. نخستین جام بازی های الکترونیکی
نخستین جام بازی های الکترونیکی 1401
مژده نوروزی

مژده نوروزی

من یک مدیر بازرگانی علاقه‌مند به مهارت‌های فروش، شخصی و سازمانی هستم. من به دنبال راه اندازی کسب و کار شخصی نیستم؛ بلکه هدفم پیشرفت و کسب تجربیات بیشتر در کار فعلی‌ام است.

دبیر جشنواره‌های فرهنگی، هنری و ورزشی شهرداری تهران گفت: جشنواره آرمان با هدف ایجاد نشاط اجتماعی و استعدادیابی و بازیابی هویت اجتماعی برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار شهر؛ رضا سیفی در بخشی از نشست خبری معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران گفت: جشنواره آرمان با هدف ایجاد نشاط اجتماعی و استعدادیابی و بازیابی هویت اجتماعی برگزار می شود که دارای ۵۲ موضوع و ۱۰ سرفصل است.

نخستین جام بازی های الکترونیکی

نخستین جشنواره، جام بازی های الکترونیکی است که ثبت نام این جشنواره تا ۱۸ بهمن ادامه داشته و از ۲۳ بهمن شروع می شود. در نظر داریم تا برندگان این جشنواره را به عنوان منتخبان تیم ملی بازی های الکترونیک معرفی کنیم.

دبیر جشنواره‌های فرهنگی، هنری و ورزشی شهرداری تهران با بیان اینکه در کشور ۳۰ میلیون گیمر زیر ۳۰ سال وجود دارد، ادامه داد: مقرر شده تا این جشنواره نیز در سایر کلانشهرها متناسب با رویدادهای بزرگی که در تهران برگزار می شود، اجرا شود و در نهایت برگزیدگان کلانشهرها در دور نهایی با هم به رقابت بپردازند.

این جشنواره در سه دوره در نظر گرفته شده که دوره نخست رقابت محلات و مناطق با هم است، دوره دوم رقابت برگزیدگان کلانشهرها و در دوره سوم نیز در نظر داریم که این رقابت ها در سطح بین المللی ادامه داشته باشد.

سیفی یادآور شد:  جشنواره المپیک ورزشی محلات نیز دوره اول آن که شامل رقابت نخبگان ورزشی در سطح محله ها است، برگزار شده و قهرمانان ۸ رشته ورزشی نیز مشخص شده است؛ اکنون دور دوم این جشنواره که رقابت برگزیدگان محله ها در سطح مناطق شهری است، در حال برگزاری است و اختتامیه این جشنواره نیز در اواخر بهمن ماه برگزار می شود.

رئیس سازمان ورزش شهرداری تصریح کرد: بخشی از برنامه‌های ما ورزش‌های الکترونیکی است و حدود 30 میلیون نفر درگیر بازی‌های رایانه‌ای هستند. با برنامه‌ریزی که برای جشنواره آرمان شده، طرحی برای بازی‌های رایانه‌ای ارائه شد که می‌تواند رویداد بی‌نظیری در کشور یا سطح منطقه باشد. فکر می‌کنم تا 18 بهمن ثبت نام خواهیم داشت. مسابقات از 23 تا آخر بهمن برگزار می‌شود. تا الان حدود 1700 نفر ثبت‌نام کرده‌اند و پیش‌بینی ما این است که بیش از 7 هزار نفر ثبت نام کنند. جوایز قابل توجهی به نفرات برتر داده می‌شود. با انجمن ورزش‌های الکترونیکی صحبت شده و این مسابقات می‌تواند کانالی برای انتخابی تیم ملی باشد.

رشته های انتخابی در جام بازی

5 رشته انتخابی وجود دارد که سه رشته روی کنسول PS5 و دو رشته موبایلی ، فیفا 2023، ای فوتبال 2023، کلش رویال موبایل برای آقایان و بانوان، و همچنین یک رشته ماشین‌سواری برای بانوان در نظر گرفته شده است. از نفر اول تا شانزدهم هر رشته جایزه خواهند گرفت و به جز این به 35 نفر از شرکت‌کنندگان هم به قید قرعه جایزه خواهیم داد.

اقدامات انجام گرفته برای برگزاری جام بازی

دو سوله نمایشگاهی برج میلاد مجهز شده است، مسابقات نهایی 5 اسفند در سالن همایش‌های برج میلاد برگزار می‌شود. سعی کردیم مدل برگزاری واقعا در ایران برای اولین بار باشد. پیش‌بینی می‌کنیم که بالای 8 هزار نفر را جذب کنیم. داوران مطرحی را هم برای این مسابقات دعوت کردیم.

در ادامه اوجاقی عنوان کرد: برای برگزاری چنین رویدادی مجوزهای لازم از نهادهای مربوطه مانند بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای، و انجمن بازی‌های الکترونیکی گرفته‌ایم و هماهنگی‌های لازم انجام شده است.

اوجاقی همچنین عنوان کرد: وظیفه ما در شهرداری برگزاری مسابقات برای حضور در تیم ملی نیست، وظیفه ما این است که برای شهروندان فضایی را فراهم کنیم تا استعدادهای خودشان را بروز بدهند و آنها را تحویل فدراسیون ورزش‌های همگانی یا انجمن ورزش‌های الکترونیکی بدهیم.

5/5 - (17 امتیاز)
مطالب مرتبط