معرفی نمایشگاه محلات

  1. خانه
  2. /
  3. دسته‌بندی نشده
  4. /
  5. معرفی نمایشگاه محلات
نمایشگاه سنگ محلات 1402
مژده نوروزی

مژده نوروزی

من یک مدیر بازرگانی علاقه‌مند به مهارت‌های فروش، شخصی و سازمانی هستم. من به دنبال راه اندازی کسب و کار شخصی نیستم؛ بلکه هدفم پیشرفت و کسب تجربیات بیشتر در کار فعلی‌ام است.

در دهه های اخیر، بازار سنگ ایران، با توجه به افزایش ظرفیت‌های استخراج و تولید در بخش فرآوری و به روز کردن تکنولوژی در ابعاد داخلی و خارجی به تدریج از رونق مناسبی برخوردار شده است. طی۲۰ سال اخیر، تعدادی از کارخانه‌های فرآوری سنگ ایران با هدف افزایش کیفیت به تکنولوژی روز دنیا تجهیز شدند، اما به دلایل مختلف به‌رغم نوسازی در تجهیزات نتوانستیم سهم واقعی خود را در صادرات این صنعت در کشور داشته باشیم، که مهم‌ترین آن رکود در بازار مسکن از سال 92 تاکنون در بازارهای داخلی و عدم سرمایه‌گذاری صحیح برای ورود به بازارهای خارجی است.

راه های توسعه دادن صنعت سنگ

به منظور توسعه صنعت معدن در ایران و برون رفت از وضعیت نامطلوب موجود، نیازمند دو تغییر اساسی در ابتدای امر است. اول تغییر نگاه دولت به بخش معدن و به عبارت دیگر در اولویت قرار گرفتن ایجاد اشتغال و افزایش تولید به جای درآمدزایی صرف و نگاه کاسبکارانه به حوزه معدن است. دوم؛ استانداردسازی و بهینه کردن این صنعت است.

نمایشگاه سنگ نیم ور محلات

یکی از بزرگترین نمایشگاه های بین المللی صنعت سنگ ساختمان در محلات برگزار می شود که همه ساله شرکت کنندگان و مراجعین استقبال بسیار خوبی می کنند. ایران از جمله کشورهای تولید کننده و صادر کننده سنگ های ساختمانی است که به دو صورت خام (بدون برش) و همچنین برش خورده، آن را به مناطق مختلف جهان صادر می‌کند.

پانزدهمین دوره از نمایشگاه های بین المللی سنگ نیم ور محلات در تاریخ 18 تا 21 مهر ماه 1402در محل دائمی نمایشگاه نیم ور برگزار می شود. در دوره های قبلی این نمایشگاه  حدود 400 شرکت مشارکت دارند و 20 کشور خارجی ترکیه، هند، عراق، ارمنستان، بنگلادش، کانادا، روسیه، افغانستان، چین، ایتالیا، لبنان، قطر، اسپانیا و جمهوری اسلواکی از این نمایشگاه بازدید کردند . این نمایشگاه تنوع و گوناگونی انواع سنگ تراورتن، گرانیت، مرمریت، مرمر، کنگلومرا، sandstone، ترا اونیکس و لایم استون است که از سراسر استان های ایران به نمایش گذاشته می شود.

بخش های مختلف در نمایشگاه سنگ محلات

نمایشگاه محلات دارای بخش های مختلفی است که در ادامه توضیح خواهیم داد.

معادن کوپ سنگ در نمایشگاه سنگ محلات

نمایشگاه بین المللی سنگ محلات، نیم ور با توجه به موقعیت جغرافیایی بسیار خوب خود در مرکز ایران و مساحت بسیار بزرگی که برای آن اختصاص داده شده است، امکان به نمایشگاه گذاشتن بهترین و با کیفیت ترین سنگ های کوپ ایران را دارا می باشد.  نمایشگاه سنگ محلات این امکان را برای معادن تازه تاسیس فراهم کرده تا بتوانند سنگ های استخراجی خود را به نمایش گذاشته و مشتریان جدید را با سنگ های خود بیشترآشنا نمایند.

سنگ فرآوری  شده در نمایشگاه سنگ محلات

نمایشگاه سنگ محلات برای ارائه ی سنگ های فراوری شده دو سالن سرپوشیده در نظر گرفته که در این دو سالن کارخانجات بزرگ سنگبری ایران که اغلب صادراتی نیز هستند حضور دارند و سنگ های فرآوری شده خود را به نمایش می گذارند. تمامی افرادی که خریدار سنگ های ساختمانی هستند با بازدید از این نمایشگاه می توانند به راحتی سنگ مورد نیاز خود را با قیمت و کیفیت ایده آل بیابند.

نمایشگاه سنگ محلات و بخش ماشین آلات

شهرستان محلات و شهر نیم ور یکی از مهمترین قطب های صنعت سنگ کشور است. حدود ۱۵۰ معدن مهم در این منطقه واقع شده و همچنین تعداد کارخانجات سنگبری این منطقه بالغ بر ۳۰۰واحد می باشد. کارخانجات سنگبری  و معادن این منطقه یکی از مهمترین مصرف کننده های دستگاه ها و ماشین آلات معدنی هستند به همین دلیل، هر ساله و همزمان با برگزاری نمایشگاه سنگ محلات، بیشتر تولیدکنندگان و واردکنندگان ماشین آلات و دستگاه های مرتبط با صنعت سنگ در نمایشگاه صنعت سنگ حضور دارند و محصولات خود را به نمایش می گذارند.

حضور شرکت روشان روز در نمایشگاه سنگ محلات 1402

شرکت روشان روز با توجه به سابقه خود در برگزاری نمایشگاه سنگ و همچنین دارا بودن بیش از 6100 مشترک در صنعت سنگ ساختمانی کشور ، موفق به دریافت مجوز برگزاری نمایشگاه تخصصی سنگ تهران در سال های 1389 و 1390 در محل نمایشگاهی هتل بین المللی المپیک تهران گردید که این دو نمایشگاه به عنوان اولین نمایشگاه سنگ خام ( کوپ ) با استقبالِ دست اندرکاران صنعت سنگ کشور مواجه گردید.

وند رو به افزایش کمیت و کیفیت برگزاری نمایشگاه های فوق ، توانایی های این مجموعه را در صنعت سنگ ساختمانی ، نشان می دهد.
این شرکت همچنین با برگزار کنندگان نمایشگاه صنعت ساختمان تهران در زمینه بخش سنگ آن طی چندین دوره اخیر همکاری قابل ملاحظه ای را داشته است.
برای اطلاعات بیشتر در مورد برگزاری نمایشگاه سنگ تهران ، می توانید به سایت www.irsestonefair.com مراجعه کنید. به رسم هر سال شرکت روشان روز در نمایشگاه سنگ محلات 1402 حضور دارد.

سخن پایانی

 شهرستان محلات به عنوان یکی از قطب‌های مهم تولید و فرآوری سنگ ساختمانی، به‌ویژه سنگ تراورتن، در کشور به‌شمار می‌رود. این منطقه دارای بیش از ۲۳۰ معدن سنگ است و سالانه بیش از ۳ میلیون تن سنگ خام از معادن آن استخراج می‌شود. معادن سنگ این شهرستان دارای بالاترین ذخایر و تنوع سنگ تراورتن در کشور هستند و همین امر آن را به یکی از قطب‌های اصلی این سنگ در دنیا و یک بازار سنگ تراورتن تبدیل کرده است. و همه این عوامل باعث شده که شهر محلات به عنوان یکی از محل های برگزاری نمایشگاه باشد.

5/5 - (1 امتیاز)
مطالب مرتبط