سنگ آنتیک چیست؟ توری سنگ آنتیک چه کاربردی دارد؟

  1. خانه
  2. /
  3. دسته‌بندی نشده
  4. /
  5. سنگ آنتیک چیست؟ توری سنگ آنتیک چه کاربردی دارد؟
سنگ آنتیک چیست؟ توری سنگ آنتیک چه کاربردی دارد؟
مژده نوروزی

مژده نوروزی

من یک مدیر بازرگانی علاقه‌مند به مهارت‌های فروش، شخصی و سازمانی هستم. من به دنبال راه اندازی کسب و کار شخصی نیستم؛ بلکه هدفم پیشرفت و کسب تجربیات بیشتر در کار فعلی‌ام است.

سنگ‌های آنتیک طبیعی و مصنوعی به دلیل ویژگی‌های قابل توجهی که دارند در خصوص ارتقای سطح زیباشناختی ساختمان‌ها بسیار مورد توجه قرار گرفته‌اند. سنگ آنتیک از جمله همین مصالح است که در سال‌های اخیر استفاده‌های متنوعی از آن شده است؛ اما اینکه سنگ آنتیک چیست و استفاده از آن چه مزایا و معایبی دارد، موضوعاتی هستند که در این مقاله به آن‌ها خواهیم پرداخت.

سنگ آنتیک در واقع قطعات و تکه‌های کوچک‌تر انواع مختلف سنگ‌های طبیعی است. این قطعات در طرح، رنگ و اندازه‌های مختلفی در بازار موجود هستند. عمده سنگ‌های آنتیک از سنگ‌های طبیعی ساخته می‌شوند اما انواع مصنوعی آن‌ها در بازار موجود هستند. این قطعات طبیعی یا مصنوعی را با استفاده از چسب‌های مخصوص روی سطوح دیوار اجرا می‌کنند. برای چسباندن این قطعات شکسته و خرد شده و این‌که در کنار هم قرار بگیرند از ۱ نوع چسب بنام اپوکسی استفاده می‌کنند که این اپوکسی شفاف ۲ جزئی و دارای غلظت‌های متفاوت است.

مزایای سنگ آنتیک

  • نصب آسان روی زوایای متفاوت دیوار، دیوارهای قوس دار و منحنی، ستون های گرد به خاطر سایز کوچک قطعات و قابلیت برش آسان، قابلیت نصب در نمای داخلی و خارجی در مدل های شیک و زیبا.
  • تنوع بسیار زیاد طرح و سنگ
  • سهولت کار با این نوع سنگ سبب شده است تا همه کس بتوانند به راحتی با آن کار کنند و حتی دکوراسیون منزل خود را بدون نیاز با افراد ماهر، تغییر دهند.
  • قابلیت کار به صورت ترکیبی با سایر محصولات دکوراتیو مانند کاغذ دیواری، بلکا، رنگ، سرامیک، شیشه، آینه، فلز، چرم و غیره
  • سرعت انجام کار بالا
  • درهم بودن طبیعی رنگها و نقشها در سنگ آنتیک باعث عدم خستگی و ایجاد حس تازگی در هر بار مشاهده آن می شود.
  • مقاومت در برابر آتش سوزی
  • جذب صدای محیط در فضای داخلی ساختمان و کم شدن آلودگی صوتی
  • قیمت ارزانتر از سنگ های دیگر
  • قابلیت اجرا در مدل های سنتی، کلاسیک، پست مدرن
  • طراحی های خلاقانه و جدید

معایب سنگ آنتیک

این سنگ با همه ویژگی‌های خوب، یکسری ضعف ها هم دارد که گفتن آن خالی از لطف نیست. وقت‌گیر بودن نصب سنگ به دلیل ابعاد کوچکی که دارد را می‌توان مهم‌ترین ضعف سنگ آنتیک بیان کرد.

پاک کردن سطح سنگ در صورتی که کثیف شود به راحتی امکان پذیر نیست و برای جلوگیری از این اتفاق باید در حفظ و نگهداری آن کوشید و یکی دیگر از موارد ضعف این سنگ به جنس آن بر می‌گردد.

روش اجرای سنگ آنتیک

روش اجرای سنگ آنتیک  

سنگ های آنتیک نیز مانند دیگر سنگ ها با استفاده از ملات و گچ به محل مورد نظر چسبیده می شوند. البته این سنگ ها علاوه بر ملات و گچ با استفاده از چسب نیز قابلیت چسبیدن به سطح را نیز دارند. برای چسباندن سنگ آنتیک در قسمت های مختلف از روش های نصب مختلفی می توان استفاده کرد.

به عنوان مثال سنگ آنتیک نما اغلب در معرض شرایط آب هوایی مختلف است و باید محکم تر چسبانده شود. در حالی که سنگ آنتیک آشپزخانه یا سنگ آنتیک، برای ستون هایی که در فضای داخلی قرار دارند با روش هایی چون استفاده از رول پلاک یا چسب مخصوص نیز می توان چسباند.

توری پشت سنگ آنتیک چیست؟

توری پشت سنگ نوعی توری فایبرگلاس است که ازجنس کامپوزیت می باشد ودر تولید بسیاری از سنگهای ساختمانی استفاده می‌شود. وجود این محصول برای استحکام سنگ های ساختمانی بسیار مهم و حیاتی است. در کارخانه و در مرحله فرآوری سنگ، اپوکسی به همراه توری در پشت آن نصب می شود.

ویژگی‌های توری پشت سنگ

توری پشت سنگ از ویژگی های خاص و منحصر به فردی بهره می برد تا بتواند به سنگهای ساختمانی استحکام بخشیده و سازه را تقویت کند.

توری پشت سنگ چه ویژگی هایی دارد؟

توری پشت سنگ چه ویژگی هایی دارد؟

  • مقاومت زیاد در برابر رطوبت.
  • مقاومت کششی بالا در برابر فشار
  • مقاومت در برابر مواد شیمیایی مانند اسید و باز
  • استحکام بالا برای سنگ
  • جلوگیری از ریزش سنگ

جمع بندی

با توجه به اینکه توری پشت سنگ برای انواع سنگ های ساختمانی به کار می رود یکی از سنگ های که استفاده از توری فایبرگلاس برای آن الزامی است توری سنگ آنتیک است. سایت مژده نوروزی با مدیریت بازرگانی خانم مژده نوروزی آماده مشاوره و راهنمایی تخصصی در مورد توری های فایبرگلاس می باشد.

سوالات متداول؟

برای چسباندن سنگ آنتیک از چه چیزی استفاده می شود؟

نوعی چسب بنام اپوکسی استفاده می‌کنند که این اپوکسی شفاف ۲ جزئی و دارای غلظت‌های متفاوت است.

بیشترین کاربرد سنگ آنتیک در کجاهاست؟

در ساختمان سازی برای اجرای نمای داخلی و خارجی و زیباسازی

4/5 - (4 امتیاز)
مطالب مرتبط